Oznaki wycieńczenia organizmu

›  › Oznaki wycieńczenia organizmu

Diety

Oznaki wycieńczenia organizmu

Odpoczynek jest człowiekowi niezbędny. Wiedzieli to ludzie już od tysięcy lat. O odpoczynku mówi przecież nawet Biblia. Już w przypowieści o początku świata możemy przeczytać, że Bóg stworzył świat w sześć dni, a siódmy poświęcił na odpoczynek. Dlatego tez chrześcijanie mają w niedzielę powstrzymywać się od ciężkich prac fizycznych i zregenerować siły. Niestety zagorzałych chrześcijan w naszym społeczeństwie jest coraz mniej. Osoby młode za nic maja przykazania i reguły. W pogoni za sławą i sukcesem często zapominają, że zawsze watro wygospodarować trochę czasu tylko dla siebie. Człowiek nie może non stop pracować. Oczywiście ludzie młodzi nie zdają sobie z tego sprawy. Ich organizmy są wytrzymałe i znoszą pracę na najwyższych obrotach, dwadzieścia cztery godziny na dobę. Niestety błędy młodości mogą dać o sobie znać później. Po kilku latach takiego intensywnego trybu życia niewątpliwie pojawiają się oznaki wycieńczenia organizmu. Podstawowym i pierwszym symptomem jest ból głowy. Ból ten nasila się z czasem. Następnie dochodzi jeszcze ból gardła. Młodzi ludzie, nieświadomi zagrożenia, dalej pracują i lekceważą ból. Łykają tabletki na ból głowy i pija kupione w pobliskiej aptece syropy zwalczające ból gardła. Ciało tą terapią przez chwilę daje się oszukać i dobrze reaguje na tego typu specyfiki. Z czasem jednak pojawiają się inne, bardziej rozległe i dokuczliwe bóle mięśni. Zazwyczaj wszystko kończy się u lekarza specjalisty lub od razu na stole operacyjnym. Trudno się dziwić, że tak wiele młodych osób umiera teraz na zawał. Stres i nieodpowiedni tryb życia robią swoje. Dlatego tak konieczne jest, by chociaż dobrze się wysypiać. Siedem godzin snu na dobę to absolutne minimum. W czasie snu organizm ma okazje się zregenerować. Jeśli dobrowolnie pozbawiamy się tej możliwości, niszczymy przede wszytki nasze ciała. Czy warto się tak poświęcać dla pieniędzy? Czy warto niszczyć siebie dla kilku tysięcy złotych i prestiżu? Oczywiście, że nie. Ból bowiem nie da o sobie tak łatwo zapomnieć. Zdrowia zaś nie da się odzyskać i kupić za żadne pieniądze.