Domowe sposoby na trądzik

›  › Domowe sposoby na trądzik

Medycyna

Domowe sposoby na trądzik

domowe-sposoby-na-tradzik-2Trądzik jest chorobą skóry, z którą zmaga się na co dzień wiele osób, nie tylko nastolatków. Trądzikowi często towarzyszą też stany zapalne – pryszcze oraz stany niezapalne – zaskórniki i wągry. Trądzik najczęściej pojawia się na twarzy, ale też szyi, ramionach, plecach czy klatce piersiowej.  Istnieją jednak sprawdzone domowe sposoby na trądzik.
Przydatna bywa m.in. cebula. Maseczki z tego warzywa skutecznie łagodzą zmiany skórne. Równie dobrze działa spożywanie cebuli. Warto jednak pamiętać, że najwięcej flawonoidów i antocyjanów znajduje się w wierzchniej warstwie. Nieumiejętnie obierając cebulę można więc utracić aż 75% cennych składników. Badania wykazały, że spożywanie 2-7 cebul w ciągu dnia skutecznie wpływa na zmniejszenie zachorowalności na raka. W przypadku osób zmagających się z trądzikiem najważniejsze jest to, że cebula ma działanie antybakteryjne. To właśnie bakterie, oprócz zaburzeń hormonalnych, są w dużej mierze odpowiedzialne za wszystkie zmiany trądzikowe np. wypryski.