Alkoholizm

›  › Alkoholizm

Zdrowie

Alkoholizm

Alkoholizm (9)Uzależnienie od alkoholu, czyli mówiąc w skrócie alkoholizm, jest chorobą, która może dotyczyć dosłownie każdego. Kiedyś mówiło się, że ta choroba dotyczy tylko rodzin patologicznych, które żyją na marginesie społecznym i nie mają za dużo pieniędzy na życie. Może kiedyś tak było. Ale czasy niestety się zmieniają i ta choroba „zbiera” coraz większe żniwo nawet wśród ludzi, którzy mają odpowiednio na tyle pieniędzy, że nie muszą się dosłownie o nic martwić. Takie uzależnienie różni się tylko tym co dane osoby piją. Biedniejsze rodziny, a właściwie członkowie tych rodzin (nie mylić z całą rodziną) upijają się najtańszym alkoholem, bo tylko na taki ich stać. Bogatsze osoby mogą sobie pozwolić na bardziej wytrawne trunki, z najwyższych półek. Ale jednak i takie osoby i takie osoby upijają się i doprowadzają do silnego uzależnienia od alkoholu. Bogatszym może się wydawać, że to nie alkoholizm bo w końcu nie piją tanich rzeczy. Jednak to nie jest prawda i alkoholizm jest chorobą, która jest niezależna od rodzaju wypitego alkoholu.