Stabilizator stawu skokowego

›  › Stabilizator stawu skokowego

Lekarstwa

Stabilizator stawu skokowego

Sport wpływa pozytywnie na nasze zdrowie, oczywiście jeśli nie doznamy kontuzji.Warto więc uważnie stawiać kroki, nie przemęczać naszego organizmu i stawów, aby później nie żałować. Może się okazać, że będziemy zmuszeni porzucić sport na dłuższy czas, ponieważ nie powiedzieliśmy dość w odpowiednim momencie. Ryzykujemy, że uszkodzimy np. stabilizator stawu skokowego.Skręcenia stawu skokowego są jednym z najczęstszych urazów, które dotykają sportowców, ale równie często zdarzają się w życiu codziennym. Skręceniem stawu nazywamy: naciągnięcie torebki stawowej i więzadeł (skręcenie pierwszego stopnia), rozerwanie torebki stawowej (skręcenie drugiego stopnia), rozerwanie torebki stawowej i więzadeł (skręcenie trzeciego stopnia). Typowymi dla skręcenia objawami są ból i obrzęk, niekiedy krwawy wylew (siniak) wokół uszkodzonego stawu. Warto, jak we wszystkim, zachować równowagę i nie przetrenowywać się za bardzo. Lepiej wspinać się na szczyt powoli, ale konsekwentnie. W takie sposób w końcu osiągniemy cel za którym gonimy. Jeśli będziemy trenować zbyt intensywnie odbije się to na naszym zdrowiu. Przetrenowanie nigdy nie prowadzi do niczego dobrego.