Rwa kulszowa

›  › Rwa kulszowa

Choroby

Rwa kulszowa

stomatolog (5)Negatywne zmiany, które zachodzą w krążkach międzykręgowych mających za zadanie amortyzację nagłych obciążeń, na jakie jest narażony nasz kręgosłup, powoduje ataki, które trwają najczęściej kilka godzin, chociaż bywa, że i kilka dni. Największy problem jest jednak taki, że te ataki bólu mają tendencję do nawracania. Ataki przychodzą nagle i ból dosłownie potrafi zwalić z nóg.
Lekarze nie są całkiem zgodni, co do przyczyny ataków rwy kulszowej. Najczęściej lekarze wiążą te bóle ze zwyrodnieniami i dyskopatią odcinka lędźwiowego kręgosłupa, co z kolei jest wynikiem złej postawy i niewłaściwych warunków w pracy, nadmiernego wysiłku fizycznego (dźwiganie nadmiernych ciężarów) czy otyłości.
W takich sytuacjach najważniejszą sprawą jest odciążenie kręgosłupa i wzmocnienie mięśni wokoło kręgosłupa. Najlepiej udać się do specjalisty, który zaordynuje odpowiednie ćwiczenia fizyczne. Należy także dostosować krzesło tak, aby było podporą dla lędźwiowej części kręgosłupa.