Nieprzyjemności niestrawności

›  › Nieprzyjemności niestrawności

Choroby

Nieprzyjemności niestrawności

Objawy typowe dla niestrawności chociaż raz dotknęły każdego człowieka. Wszyscy znamy uczucie przejedzenia, tak bardzo typowe dla niestrawności. Takie uczucie sprawia, że czujemy się ociężale i nie mamy ochoty na wykonywanie innych czynności, jedyną myślą jest chęć położenia się i odpoczywania. Z pewnością nie wpływa to bardzo dobrze na nasz organizm, jak i nie jest przyjemne.

Okazuje się jednak, że na niestrawność cierpi jednak bardzo wiele osób, które często nie chcą zauważyć problemu. Wiele osób myśli, ze wizyta u lekarza jest niekonieczne. Zależy to jednak od sytuacji. Kiedy niestrawność pojawia się tylko po zjedzeniu konkretnych potraw lub po zjedzeniu zbyt dużej ilości jedzenia – nie jest to problem. Przecież można odmówić sobie tzw. obżarstwa. Wystarczy również wyeliminować z diety wiele tłustych i węglowodanowych potraw lub zastąpić je czymś podobnym w smaku, jednak o innym działaniu na organizm.

W takich przypadkach, kiedy zmiana nawyków przynosi oczekiwane rezultaty, nie ma potrzeby udawania się do lekarza. Jednak jeżeli niestrawność jest przewlekła, towarzyszą jej nieprzyjemne objawy jak zaparcia, wymioty, a nawet stany podgorączkowe – wtedy warto udać się do lekarza i zapytać o poradę. Z pewnością, usłyszymy pytanie o dietę i sposób życia, gdyż te czynniki mają często ogromny wpływ na niestrawność.

Dopiero po przeprowadzonym wywiadzie lekarz zadecyduje czy konieczne jest leczenie farmakologiczne. Wtedy przepisze odpowiednie środki i poda dokładne instrukcje co do ich stosowania. Warto tego przestrzegać, a kiedy objawy zaczną ustępować, pod żadnym pozorem nie odstawiać leków, ale nadal je przyjmować, aż do zakończenia leczenia. Jeżeli jednak mamy wrażenie, że przepisane leki są zbyt silne i powodują inne skutki uboczne, wtedy lepiej udać się do lekarza, który pomoże dobrać ponownie odpowiednie dawkowanie. Najlepszym rozwiązaniem jest dokładne obserwowanie swojego organizmu, który wysyła nam bardzo wiele, przeróżnych sygnałów. Nie można ignorować żadnego z tych sygnałów, ponieważ mogą być objawami różnego rodzaju chorób.