Nefrolog Kraków

›  › Nefrolog Kraków

Odchudzanie

Nefrolog Kraków

nefrolog-krakow-1Czym są przewlekłe choroby nerek? Jak podaje nefrolog kraków, przewlekła choroba nerek wiąże się z trwałą utratą czynności tego ważnego dla nas narządu.  Następstwem tej choroby jest najczęściej anemia, która charakteryzuje się niskim poziomem hemoglobiny. Nerki są bowiem niezwykle istotne w procesie produkcji czerwonych krwinek, w których znajduje się tlen transportowany przez białka. Nefrolog kraków dodaje, że anemia utrudnia zaopatrywanie tkanek i narządów naszego organizmu w życiodajny tlen, co wpływa negatywnie na ogólny stan naszego zdrowia oraz samopoczucia. Nic więc dziwnego, że pozornie błahe choroby nerek są przez nas tak dotkliwie odczuwalne praktycznie we wszystkich narządach i tkankach. Po prostu organizm funkcjonuje holistycznie i gdy jeden narząd szwankuje, to reszta z biegiem czasu również to odczuje w podzieli los chorych nerek. Niedokrwistość nerkowa przyczynia się także do rozwoju choroby sercowo-naczyniowej, co wiąże się ze wzmożeniem pracy mięśnia sercowego. Serce bowiem zwiększa swoją objętość w ramach konieczności podjęcia zwieszonego wysiłku.