JELITO DRAŻLIWE

›  › JELITO DRAŻLIWE

Medycyna

JELITO DRAŻLIWE

Regenerum do rzęs (10)Burczenie w brzuchu, pobolewanie, czasami zaparcia a czasami biegunki to objawy tak zwanego jelita drażliwego. Głównymi przyczynami takiego zachowania się organizmu jest stres i zła dieta. Odpowiednia dieta znacznie może osłabić te niepożądane objawy.
Żeby zapobiec tym objawom należy spożywać 5-6 niedużych posiłków dziennie, 3 porcje warzyw i 3 porcje owoców (porcja owoców to 1 jabłko, 1 kiwi, 1 brzoskwinia, pół szklanki malin, jagód czy porzeczek; porcja warzyw to 1pomidor, mała miseczka surówki). Najlepiej spożywać pełnoziarniste pieczywo, grube kasze (gryczaną, jęczmienną), brązowy ryż, a unikać produktów wędzonych, smażonych (zwłaszcza w panierce). Należy jadać więcej ryb, mięso tylko chude gotowane i pieczone w folii.
Jeśli już objawy wystąpią na przykład zaparcie należy zwiększyć spożycie produktów, w których jest więcej błonnika ( dobre jest jedzenie otrąb z jogurtem).Jeśli wystąpi biegunka należy ograniczyć tłuste mięso, wędliny i mleko. Unikać kawy i mocnej herbaty a także wypijać ponad 1,5 litra wody dziennie.