Egzema – Leczenie tej choroby

›  › Egzema – Leczenie tej choroby

Diety

Egzema – Leczenie tej choroby

Leczenie tej choroby jest trudne i w zasadzie polega ono na łagodzeniu objawów. Przede wszystkim należy zadbać o skórę. Nie można nosić ubrań z szorstkich tkanin, które by mogły ją podrażnić, a ponadto warto, żeby były luźne i nie dochodziło do bezpośredniego kontaktu. Trzeba także uważać przy ubieraniu nowych ciuchów. Najlepiej, aby przed użyciem zostały one wypłukane w płynie zmiękczającym. Warto zachować też ostrożność podczas wychodzenia z domu. Kiedy jest zimno, pobyt na świeżym powietrzu powinien być jak najkrótszy, ale nie można dopuścić też do przegrzania skóry. Jeśli pacjent ma więcej szczęścia i uda się ustalić jaki alergen szkodzi mu najbardziej, to wtedy istotne jest zminimalizowanie kontaktu z tą substancją. Dla ogólnego bezpieczeństwo zaleca się całkowitą rezygnację z towarzystwa jakichkolwiek zwierząt, nawet tych domowych.

Nie jest możliwe zabezpieczenie się przed egzemą, ponieważ nie da się wyeliminować czynników ryzyka, które nie są ustalone. Ale zawsze musimy zastosować się do zasad higieny skóry i dbać o nią w taki sposób, aby nie miały miejsca podrażnienia oraz żadne jej uszkodzenia. Pomoże też ograniczanie korzystania ze środków chemicznych i kosmetyków o wyjątkowo silnym działaniu. Nie zaszkodzi także dokładniejsza obserwacja skóry, dokonywania raz na jakiś czas.