Bezdech senny

›  › Bezdech senny

Zdrowie

Bezdech senny

bezdech-senny-2Bezdech senny jest poważną chorobą, która bardzo często jest lekceważona zarówno przez lekarzy jak i przez samych chorych.
Choroba ta polega na kilkakrotnym zatrzymaniu oddechu na wysokości dróg oddechowych. Sam moment bezdechu lub spłycenia oddechu musi trwać około 10 sekund. Objawem bezpośrednim każdego bezdechu jest chrapanie, dlatego osoby chrapiące często nie zdają sobie sprawy z samego faktu, że cierpią na tę chorobę.
Organizm jest niewyspany, wręcz bardzo mocno zmęczony, w wyniku niedotlenienia. Chory budzi się z bólem głowy, w ogóle nie wypoczęty. Noc jest bardzo źle przespana przez osobę chorą na bezdech. Chory bardzo często przebudza się, kręci i wierci w łóżku, czasami nagle się budzi wciągając powietrze ustami.
Te dolegliwości nasilają się, jeżeli je lekceważymy i nie idziemy do doktora.
Sen osoby chorej na bezdech senny jest bardzo niezdrowym snem i czasami zagrażającym życiu takiej osoby. Do płuc nie dociera odpowiednia ilość potrzebnego powietrza, w wyniku tego krew jest nienasycona tlenem.