ASTYGMATYZM – NA POMOC ZMĘCZONYM OCZOM

›  › ASTYGMATYZM – NA POMOC ZMĘCZONYM OCZOM

Diety

ASTYGMATYZM – NA POMOC ZMĘCZONYM OCZOM

Oglądasz świat przez mgłę, doświadczasz częstych migren, nie możesz skupić wzorku na jednym punkcie, być może to astygmatyzm.

Niezborność oka ( astygmatyzm ) to wada wzroku, najczęściej wywołana przez niewłaściwą budowę gałki ocznej. Choroba ta może być związana z krótko- bądź dalekowzrocznością człowieka.

W jaki sposób możemy zniwelować postępujący astygmatyzm? Na przykład poprzez stosowanie odpowiednich okularów, soczewek a w niektórych przypadkach wadę skorygują Nam specjaliści, dokonując zabiegu chirurgicznego. Bardzo często nie odczuwamy skutków tej niedyspozycji. Czasami tylko może zakłócać Nam widzenie.

Jednak w przypadku leczenia, staje się przyczyną częstych bólów głowy i zmęczenia oczu. Ponadto, chory widzieć może przedmioty lekko rozmazane, zarówno te znajdujące się na wyciągnięcie ręki jak i te usytuowane w oddali.

Choroba dosięgnąć może ludzi w różnym wieku, niezależnie od płci. Jednak w przypadku dzieci należy regularnie dokonywać tego rodzaju badań, w celu zmniejszenia ryzyka powstania wady wzroku.

Astygmatyzm, objawy: jeżeli Nasz defekt jest nieznaczny, będziemy wiedzieli przedmioty lekko zamazane. Znacznie gorzej jest w przypadku choroby zaawansowanej. Wówczas obserwowany obiekt staje się niewyraźny, kontury celu na którym wzrok Nasz spoczywa są zamglone i odbiegające od rzeczywistości. Do takich zaburzeń dochodzą jeszcze częste bóle głowy i bóle narządów wzroku. W przypadku dzieci łatwo zauważyć problemy z widzeniem. Na przykład gdy maluch zbyt często trze i mruży swoje oczy bądź siada zbyt blisko ekranu telewizora.